Kde dělostřeleckou tvrz Bouda najdete?

Dělostřelecká tvrz Bouda byla vybudována na stejnojmenném kopci (kóta 845), v lesním masivu přírodního parku Suchý vrch – Buková hora, nad obcemi TěchonínLichkov a Dolní Boříkovice, cca 5 km jihozápadně města Králíky a 6 km severovýchodně od Jablonného nad Orlicí, v dnešním Pardubickém kraji.

Přístupy na tvrz

Nejkratší přístupová trasa na dělostřeleckou tvrz Bouda vede od parkoviště u Kramářovy chaty s rozhlednou na Suchém vrchu. Je možné se vydat po červené turistické značce směr Mladkov (cca 45 minut). Úvodní, terénně náročnější pasáž, vedoucí přes kótu Bradlo, lze obejít po modré značce k přístřešku U tří pánů.
Náročnější výstup čeká ty, kteří zvolí trasu z Mladkova od železniční zastávky po červené značce směr Suchý vrch. Vede tudy trasa Naučné stezky Betonová hranice (cca 80 minut).
Z Těchonína, od železniční zastávky, na Boudu míří zelená značka (cca 70 minut). Motoristé, mířící na Boudu od Těchonína, mohou u kostela odbočit podél samoobsluhy a pokračovat obcí asi 2 km k provizornímu parkovišti u začátku lesa. Jelikož je dále vjezd zakázán, je potřeba se odtud vydat pěšky po bývalé pevnostní silnici, značené zelenou turistickou značkou (cca 50 minut).
Z Lichkova od železniční stanice míří zelená značka (cca 70 minut) prudce stoupající na Boudu kolem objektů tvrze.
Další trasy ke tvrzi Bouda vedou z Jamného nad Orlicí, Dolních Boříkovic a Červené Vody.

Všechny přístupové trasy jsou výlučně pro pěší. V každém případě jde o vycházku krásnou přírodou po lesních cestách, nebo po staré pevnostní komunikaci. Prosíme, chovejte se ke zdejší přírodě ohleduplně. Vjezd do lesa je zakázán, jen v odůvodněných případech jej povoluje Lesní správa Lanškroun.

Automobilisté mohou použít trasu:

• Praha → Hradec Králové → Vamberk → Žamberk → Jablonné nad Orlicí → Červenovodské sedlo → parkoviště Suchý vrch
  • Brno → Svitavy → Lanškroun → Štíty → Červená Voda → Červenovodské sedlo → parkoviště Suchý vrch
  • Ostrava → Opava → Bruntál → Rýmařov → Šumperk → Bludov → Červená Voda → Červenovodské sedlo → parkoviště Suchý vrch

Motoristé mohou směřovat také do Těchonína, kde u kostela odbočí směrem doprava jedou-li od Jablonného nad Orlicí (ze směru od Celného směrem doleva) a pokračují obcí asi 1,5 km k provizornímu parkovišti u začátku lesa (dál je vjezd zakázán). Odtud pěšky bývalou pevnostní silnicí značenou zelenou turistickou značkou (cca 50 minut).

Vlakem – vystupte ve stanici Těchonín, Mladkov nebo Lichkov (trať 021 Hanušovice–Týniště nad Orlicí) a odtud pěšky po výše uvedených značených turistických trasách.